Laatste dagen Ecuador, Op naar Peru! - Reisverslag uit Chiclayo, Peru van Eline Brik - WaarBenJij.nu Laatste dagen Ecuador, Op naar Peru! - Reisverslag uit Chiclayo, Peru van Eline Brik - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Ecuador, Op naar Peru!

Blijf op de hoogte en volg Eline

12 Februari 2016 | Peru, Chiclayo

Buenas noches!

Mijn vorige reisverslag is al eventjes geleden, want inmiddels zitten we al in Peru. Maar ik zal eerst nog wat vertellen over de laatste twee weken Ecuador.
Na baños zijn we vertrokken naar montañita, dit is een plaatsje aan de kust. Het was even zoeken naar ons hostel, want het bleek niet in het centrum te zitten. Achteraf gezien was dit wel fijn, want in montañita is het één groot feest. Het is een soort hippiedorpje waar veel backpackers komen en waar je zelfs (een soort van) legaal wiet mag roken. Hier werd dan ook flink gebruik van gemaakt door de meeste backpackers. De sfeer was er erg fijn en het strand (inclusief zonsondergang) prachtig! Wel werden we gewaarschuwd voor de zon, want die is hier erg sterk. Hier kwam ik ook al vrij snel achter, want ondanks dat ik erg graag mag zonnen hield ik het hier maar een uurtje vol haha. In ons hostel hebben we veel leuke mensen ontmoet en hebben we samen gegeten (bbq) wat ontzettend lekker was! Ik was graag langer dan 4 dagen in montañita gebleven, maar gezien onze plannen was het tijd om verder te gaan.
We vertrokken dan ook optijd naar onze volgende bestemming: Cuenca. In Cuenca was net carnaval begonnen en ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten. Ik ken natuurlijk de enorme optochten uit Brazilië met veel pracht en praal. Dan valt Ecuador toch een beetje tegen.. Carnaval betekent hier: (heel) veel water en spuitbussen met schuim. Op straat waren we dan ook vaak niet veilig, kinderen die je eronder spuiten met schuim en jongeren die vanaf hun balkon waterballonnen op je gooien. Echt goed mikken kunnen ze niet trouwens :). In de buurt van Cuenca zijn we nog naar een nationaal park geweest; Cajas. Hier konden we in de bergen een wandeling maken rondom een meer. De natuur was hier echt geweldig. Er waren ook niet veel toeristen, dus je had echt het gevoel dat je alleen was. Wel had het flink geregend de dagen ervoor, waardoor het best een opgave was om niet uit te glijden. De paden waren ook niet altijd even duidelijk aangegeven en dus liepen we natuurlijk verkeerd... waardoor we nog een flink stuk omhoog moesten klimmen door de bosjes.

Via Rik hadden we een hostel aangeraden gekregen in Vilcabamba, maar door de carnaval was deze helaas volgeboekt. We hebben daarom eerst een tussenstop in Loja gemaakt. Loja is een leuk stadje, met veel kerken en bezienswaardigheden. Het is niet heel groot dus in een dag heb je alles ook wel echt gezien.

Na Loja zijn we vervolgens alsnog naar Vilcabamba gegaan, in het hostel Izhcayluma. Dit was in één woord geweldig! (bedankt Rik!) Bij het hostel zat een zwembad, restaurant, en je kon 's ochtends gratis naar een yogales. Daarnaast kon je er ook massages krijgen. Dit lieten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen en de eerste dag hebben Rian en ik dan ook gelijk een massage geboekt voor de volgende dag. 75 minuten voor ongeveer 20 euro (koopie). De massage was echt heerlijk! Daarnaast zat er naast het restaurant ook een bar waar je cocktails kon krijgen. Jody, een vrouw uit Australië, was er al wat langer en raadde ons de Izhcayluma loop en caipiriña aan. Erg lekkere cocktails. Maar je voelt hem al aankomen, de volgende dag had ik een flinke kater (ik ben ook niets gewend). We hebben daarom maar rustig aan gedaan en wat rondgehangen in de hangmatten. Ook hier waren onze kamergenoten weer erg gezellig en gingen we o.a. samen lunchen. Tot nu toe ontmoeten we vooral mensen uit Zwitserland, Duitsland en de Verenigde Staten. We wisselen onderling veel verhalen uit en krijgen veel tips van backpackers die al in Argentinië, Bolivia en Peru zijn geweest :).

Zoals ik al vertelde zijn we inmiddels in Peru, we hebben vannacht de bus genomen naar Piura en zijn toen verder gereisd naar Chiclayo. De grensovergang naar Peru stelde niet veel voor. Ik had dit eerlijk gezegd strenger verwacht (met geweren en honden enzo haha). Het was vooral papierwerk, wat door een meisje in een pyjama werd ingevuld op de computer. Het stukje de grens over moesten we lopen en later volgde onze bus die ons verder Peru in bracht. Gelukkig hadden we met een Israëlische jongen uit het hostel wat dollars gewisseld voor soles waardoor we niet gelijk opzoek moesten naar een pinautomaat :).

Morgen gaan we naar huanchaco, een plaatsje aan het strand. Hopelijk kan ik hier wat langer in de zon liggen!

Adios!

  • 12 Februari 2016 - 04:35

    Ellen Van Den Berg:

    Hoi Eline.
    Ik heb weer genoten van je reis verslag.
    Veel plezier en doe voorzichtig.

    Groetjes Ellen

  • 12 Februari 2016 - 14:17

    Luitina:

    Hoi Eline
    Wat een leuk reisverslag. J
    e beleeft heel wat lees ik . Ik heb dit verslag en de vorige uitgeprint voor oma! Die geniet ook van je reisverslagen!! De groeten van ons allemaal!

  • 21 Februari 2016 - 15:31

    Engelien:

    Hallo Eline,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen. Ik wens je nog een mooi vervolg toe.
    Geniet ervan! Hartelijke groeten van Engelien (Zorggroep Alliade)

  • 27 Maart 2016 - 15:45

    Joke Van Wijk:

    Hoi Eline,
    Misschien had je de Izhcayluma loop en caipiriña coctails moeten nemen toen je net je duim gekneusd had dan had je die spuiten niet nodig gehad.

    Leuk verhaal weer:):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Chiclayo

Eline

Van 16 januari tot 13 april reizen Rian en ik door Zuid-Amerika.

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 3539

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 13 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: