hola! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Eline Brik - WaarBenJij.nu hola! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Eline Brik - WaarBenJij.nu

hola!

Blijf op de hoogte en volg Eline

28 Januari 2016 | Ecuador, Baños

De eerste week Spaans in Quito zit erop. Dit was natuurlijk veel te kort, want ondanks dat ik thuis wel heb geoefend is een gesprek in het Spaans voeren erg moeilijk. De familie (familie Calderon) waar we de eerste week zaten hield hier gelukkig goed rekening mee en hielp ons met de Spaanse taal. Zo sprak Martha extra langzaam als ze ons wat vroeg en herhaalde ze de woorden :). De familie zorgde erg goed voor ons en waren altijd bereid om ons te helpen. Daarnaast leerden we op deze manier de keuken van Ecuador goed kennen. Zo kwam ik er ook achter dat ik helemaal geen koriander lust, wat ze (helaas) echt door alles heen doen. Maar het spaanse woord is Cilantro en door aan te geven dat ik dat niet zo lekker vond werd het eten ineens een stuk beter!
Helaas ben ik de eerste week ook flink ziek geweest, of het door het eten of de hoogte kwam weet ik eigenlijk niet. Aan de hoogte heb ik wel erg moeten wennen, als je even in beweging bent voel je je als een oud vrouwtje. Zo gingen we op een middag voetballen met school, maar na 5 minuten voelde het hetzelfde als wanneer ik in Nederland 5km zou hebben hardgelopen, erg vermoeiend dus haha.


Quito is een hele grote en vooral lange stad. Om van de ene kant naar de andere kant te komen moet je zeker genoeg tijd uittrekken. Gelukkig zijn er genoeg taxi´s die je voor een paar dollar naar de andere kant van de stad brengen. De bus werd ons namelijk sterk afgeraden na 8 uur door de leraren van school en onze familie. We zijn vorige week donderdag nog wel op stap geweest met een Karel, een jongen uit Groningen en Elisa, een Duits meisje. Het was erg gezellig, alleen konden we geen minuut dansen/praten zonder dat we aangesproken werden door allerlei mannen. Vooral Elisa met haar blonde haar was natuurlijk erg interessant.
Aangezien we ´s ochtends van 8.30 tot 12.30 Spaanse les hadden, konden we in de middag de stad verkennen. Quito heeft een erg mooi historischcentrum waar een fijne sfeer hangt en veel te zien is. Ook zijn er een aantal grote parken waar families samen komen en waar je allemaal lekkere dingen kunt kopen. Wel was ik blij dat we na een week vertrokken uit Quito, het is een mooie stad, maar er is ook heel veel verkeer (= stank) en lawaai.

Op de laatste dag in Quito hebben we een tour gedaan naar Cotopaxi. Dit is een (actieve) vulkaan waarop sneeuw ligt aan de top. Helaas konden we de top niet helemaal zien, omdat het erg bewolkt was. Wel hebben we een wandeling gemaakt rondom het meer voor de vulkaan met een erg enthousiaste gids. Zo liet hij vol enthousiasme alle dieren zien (vooral eenden, vogeltjes en paddenstoelen) maar voor mijn gevoel leken die eigenlijk heel erg op de eenden, vogeltjes en paddensoelen uit Nederland haha.

Op zondag vertrokken we per bus naar Quilotoa. De bus ging dwars door de bergen met fijne haarspeld bochten. Bushaltes kennen ze hier niet, want op de meest gekke plaatsten in the middle of nowhere stappen mensen in en uit, wat er ook voor zorgt dat de busreis altijd veel langer duurt dan van te voren wordt aangegeven. Quilotoa is een klein plaatsje waar een vulkaan ligt met een krater er in. In deze krater is een meer met echt heel helder blauw/groen water. We hadden hier twee nachten geboekt en toen we aankwamen dachten we dat dit te veel zou zijn, aangezien in het dorpje eigenlijk niets te doen was. Zondagnacht en maandag heeft het de hele dag geregend, waardoor er nauwelijks, of eigenlijk helemaal geen uitzicht was. We zijn daarom toch maar twee nachten gebleven en dat is maar goed ook, want dinsdag was het echt prachtig weer en hebben we hele mooie foto´s kunnen maken van het meer.

Dinsdagmiddag vertrokken we naar Baños. Dit is een erg toeristisch plaatsje waar echt van alles te doen is, zoals: Raften, fietsen, canyoning en je kunt naar warm water bronnen. Gister hebben we een tocht door de bergen gemaakt. We moesten dan steeds een stuk omhoog kllimmen/lopen om vervolgens aan een kabel naar beneden te gaan, volgens mij heet dit in Nederland Tokkelen. De langste afstand per kabel was 550 meter en best wel een beetje eng. Het was namelijk erg hoog en je keek uit op kleine watervallen, wat wel erg mooi was om te zien:) Natuurlijk bleef ik bij de laatste en langste kabel op driekwart stilhangen, wat er voor zorgde dat ik bungelde op zo´n 100 meter boven de grond:( Gelukkig kwam de gids snel naar me toe en trok hij me naar het einde van de baan.
´s avonds zijn we naar de bronnen geweest. Dit was toch wel iets anders dan in Nieuweschans, want het water was bruin van kleur. Wel was het lekker warm en omdat we naar het niet toeristische bad waren gestuurd zaten we tussen de plaatselijke bevolking, wat wel grappig was. De mensen willen namelijk graag weten waar je vandaan komt en geven je graag tips over wat je écht moet zien in Ecuador.

Wat we dit weekend gaan doen weten we nog niet precies, Rian is helaas niet fit dus misschien dat we de tour naar de jungle even uit stellen. We willen ook nog graag naar de kust in Montañita om op het strand te liggen, dus misschien dat we dit eerst gaan doen.

Ik zal nu (als het niet te lang duurt) nog even wat foto´s proberen te uploaden. Ik wilde net namelijk wat foto´s op drobbox zetten maar dit duurde TWEE uur, dat is me iets te lang en doe ik wel op een regenachtige dag ;).

Saludos!

Eline

  • 28 Januari 2016 - 19:46

    Ellen Van Den Berg:

    Hoi Eline.

    Wat fijn dat mijn telefoon een melding gaf dat je een verslag had geschreven.
    Dagen heb ik gekeken of je al iets geschreven had en ik toch geen melding had gehad.
    Leuk om te lezen wat jullie zoal beleven. En natuurlijk de foto's die we al op facebook
    hebben gezien.
    Esosa en ik wensen jullie nog veel plezier!!
    En we kijken nu alweer uit naar je volgende verslag en foto's

    Groetjes Ellen en Esosa

  • 31 Januari 2016 - 21:31

    Luitina:

    Hoi Eline

    Wat fijn zo'n leuk verslag te lezen. Ik ben blij dat jullie het tot nu toe erg naar de zin hebben. Ik hoop voor je dat dat ook zo blijft. Ik wens jullie nog heel veel plezier en hoop dat je snel weer iets van je zult laten horen.

    Groetjes van Luitina

  • 27 Maart 2016 - 16:36

    Joke Van Wijk:

    Echt genieten dus en ook nog een flinke conditie opbouwen daar dat is ook nog eens mooi meegenomen.
    Hopelijk genieten jullie nog even flink en ik wens jullie alvast een veilige thuiskomst.
    Lieve groetjes Joke

  • 27 Maart 2016 - 16:42

    Joke Van Wijk:

    HAHAHA ik zie nu dat ik de verhalen in de verkeerde volgorde heb gelezen!!!
    dus de reacties zijn ook in de verkeerde volgorde...HIHIHI
    Maar goed ik heb genoten van jouw verhalen..

    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Eline

Van 16 januari tot 13 april reizen Rian en ik door Zuid-Amerika.

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 3543

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 13 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: